Hu så kallt det var att sätta sig i bilen i dag.
Åkte upp mot Älvkarleby kraftverk,jagade motiv
Det ångar om vattnet som säkert är 25 grader varmare än den omgivande luften..
Inte så mycket vatten som rinner i kungsfåran,,det mesta passerar genom turbinerna i kraftverket.
Här ser man tydligt att älven ryker,uppströms kraftverket.
Här några tappra själar på isen,ska nog fixa middagen.
Nu är det bara en smal strimma öppet vatten,mitt i bild syns röken från Skutskärsverken.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar