torsdag 28 augusti 2008

Ett minne från Cypern,,Snacka om bra minne,,


Måste berätta om en episod,från Cypern,,Jag tror det var 1996 jag funderade på att hyra en liten vespa,hade tidigare hyrt en,tror dom kallades minibike,,Men den var lite för klen för 2 pers.Så nu skulle jag ha en lite kraftigare sak.Hittade en uthyrare,,Speed Bikes i Ayia Napa.Bestämde mig för en Chinetic Honda,röd o fin.På den kunde vi utan problem åka båda två,utan problem,vilket betydde att hustrun slapp gå uppför dom värsta backarna,det blev många turer under våra två veckor.

Året därefter i april var vi tillbaka i Ayia Napa,så jag gick till Andreas,han som hade Speed Bikes,och bad att få hyra en vespa även detta året.Vad tror ni Andreas sa till mig då,,jo,du kan ta den röda som står därute,samma som du hade förra året,att den var röd mindes jag.Eftersom jag har en vad jag kallar reseplånbok,som jag bara använder på resorna och däri låg ju hyres papperet från året före,,,så jag tog fram papperet ock kollade.Och mycket riktigt där stod skrivet samma registreringsnummer,som den röda Chinetic Hondan som stod där ute på gatan,,,Hur i hela fridens namn kunde han minnas detta,,och inte nog med det jag fick samma pris oxå som året före.

Sen den dagen är vi mycket goda vänner,och jag betalade alltid samma pris varje år sedan dess


Inga kommentarer: