onsdag 23 september 2009

I dag var jag uppe långt före tuppen.

Donade lite med bloggen direkt på morgonen,åt lite frukost,,började fundera på en liten hylla i badrummet,för att få undan lite saker..Nåt som är färdigt och passar har jag inte hittat.. 

 

Så bra karl reder sig själv,Åkte upp till min brors verkstad och snickrade ihop en hylla som passar precis.

Kikade samtidigt in till min mor på en fika.

Sedan blev det dags för lite lunch,hade kvar av min supergoda pastasås från i går,,,den fick det bli.......Hur gör jag den då??

Jo som följer.    Färsk Pasta,Koktid ca 3 min.

Hebbes smaskiga Carbonara

ca 300 gr Bacontärningar,,2 dl Grädde,,2 dl Creme Fraice,,1 dl Vatten,,ca 150 gr Skivade Champignjoner,,krydda efter behov med Svartpeppar och Viltkrydda,,Maizena redning.

Fräs upp Baconet i lite smör,tillsätt svampen och de övriga ingredienserna,krydda sparsamt med svartpeppar,,men snåla inte med viltkryddan,,smaka,,red av med maizenan till en krämig konsistens.

Pastan som nu är kokt och klar,slås nu över i stekpannan,röres om,och serveras....Smaklig spis..Haé Kram.


Inga kommentarer: