torsdag 29 oktober 2009

Nu går mina tankar till Teneriffa.

I februari 1982 var vi ett gäng grabbar 3 bröder 2 svågrar och 1 kompis som reste till Teneriffa och Puerto de la Cruz.

Vi kom ner mitt på dagen,och gjorde oss snabbt klara för att gå ut och kolla på stan,rackarns va det var lugnt och stilla,,vi undrade vart vi hade kommit,så vi vände tillbaka till hotellet och ordnade ett litet eget håll i gång,,men senare på eftermiddagen fram emot kvällningen,då hördes smatter av klackar nere på gatan,,så på med kläderna igen och ut på stan,,då mina vänner var det full rulle.Och vi hade lärt oss vad som menas med Siesta.

Vi bodde inte på detta hotellet,utan vårt hette Girasol,och det låg centralt nära Plaza Charco.

Vi promenerade till det stora polområdet med havsvatten poler,skapade av den på Lanzarote födde konstnären Cèsar Manrique en fantastisk skapelse.

  Vad mina 2 svågrar har fått syn på här vet jag inte,eller dom kanske bara blickar ut över havet.

Vad man sysslade med i detta huset kan man inte ta misste på,,Keramiktallrikar i hur många olika varianter som helst.

Vulkanen Teide reser sig mäktig över landskapet.
Kompisen fyllde ju 35 år så till honom hade vi tagit med en present,ett par åt helsike för stora kallsonger,med diverse applikationer,han bar dom på kvällen sen i baren,när vi alla skålade och grattade.
Här sitter vi hela gänget,solbrända och glada,semestern börjar lida mot sitt slut...Men vi hade i alla fall roligt.

Inga kommentarer: