måndag 29 november 2010

Jag har fått en del frågor om min kost.

Några har undrat,äter jag alltid så nyttigt,,de flesta tycker det ser gott ut,,ja visst smakar det bra.Jag har alltid gillat grönsaker av alla de slag,men i stort sett varit portad i köket Hustrun Birgitta var en hejare i köket..

Den enda rätt som jag fick laga till var spagetti och köttfärssås,den tyckte Birgitta var toppen.

När hon sedan blev sjuk och inte klarade av att fixa maten,så blev det min uppgift,,

trevande i början,jag kunde ju inte laga spagetti med köttfärssås varje dag,så jag försökte,ovan som jag var,ibland blev det bra,men oxå käpprätt åt skogen.Men som alla säger övning ger färdighet.

När sen Birgitta gick bort i mars förra året så blev det jag och spisen som skulle försöka se till att det kom mat på bordet.

Under det året som gått hade jag ökat en hel del i vikt,av orsaker som jag inte är helt säker på..Men det finns ett par faktorer som gjort att jag försöker äta lite sundare och bättre..inte bara att mina knän gör sig påminta med lite smärta..

Nr 1 ,, mina nära och kära påtalade att jag måste börja tänka på min vikt,,för vi vill ha dig kvar länge..

Nr 2,,och den kanske helt avgörande blev när lilla barnbarnet Loke

 som är en aning lillgammal,men en klok liten kille,sitter en bra stund och tittar på mig,,,och säger farfar"Du har en stor mage",ja svarar jag,"du ser ut som du är gravid", Loke 5 år i mars 2011..Vad svarar man då......

Detta är de skäl som jag numera alltid tänker på när det kommer till vad jag ska äta,minskat intag av kolhydrater och mycket grönsaker...Min startvikt var 125,9 kg, senaste vägning,120,5 kg.


Inga kommentarer: