lördag 25 december 2010

Snart är det Juldagen..

Julaftonen firade jag hemma hos min lillasyster med familj   jättemysigt    mycken god mat.Min bror och min andra syster var oxå där,vi hade en mysig och glad kväll.

Förberedelserna pågick för fullt när jag kom dit,julstämning,,ja det vill jag lova.

Kaminen gav värme,kanske lite för mycket,men är det jul så är det.

Julbordet var dukat med alla de läckerheter som ska finnas där,så farfar hebbe här på bild med sina 2 systrar,åt och slätade ut de ev,rynkor som fanns.

  Ja det blev lite sång oxå,till sillen,tror jag visst att vi sjöng.
  Kvällens underhållare heter Leo,som fyller 1 år i dag,,Grattis.

Deserten hade jag fixat,,Jessicas Granatmums,,satt som en smäck i gommen,,(receptet har jag i min vänsterkolumn).

 

Leo och moster Helena,dom väntar kanske på Tomten.

Tomten var en sån där modern en,, blå luva,,riktigt märkvärdig var han,,

Men snäll,,han hade en jädrans massa klappar.

Morfar och en liten trött kille,,men vem kan sova när det är pågår så mycket,som man aldrig tidigare varit med om.

Men när det skulle öppnas klappar,då blev Leo på alerten. Ja inte bara han som synes.
Avslutar med en bild på årets julklapp,Surfplattan,den var en höjdare,den här lilla stackaren underhöll oss alla en stor del av kvällen,,Säger nu Tack för en mysig och kul julafton,till Lilla syster Yster med familj.

Inga kommentarer: