fredag 15 augusti 2008

För en Norrman är inget omöjligt,,,


Nils Olav, skotte som med norsk hjälp gjort en remarkabel militär karriär, var inledningsvis inte helt koncentrerad när han av det kungliga norska gardet på fredagen skulle adlas.

2005 hölls en liknande ceremoni i djurparken, som dock avlöpte smidigare. På en videoupptagning från det tillfället spatserar pingvinen framför raden av norska gardister i en stil som inte står något annat högdjur efter. Med höjd blick granskas de i givakt stående soldaterna av en Nils Olav i högform.

Ja,Ja dessa Norrmän,,men kul bilder                

   Han ser för uppkäftig ut,,, 

Artikel ur DN,,Kalle Holmberg            

Inga kommentarer: