Hur jävla knäpp får man va,,,Dialekten är ju för fan en stor del av varje människas,,ursprung,,jag är en av dom som saknar min ursprungsdialekt,,detta på grund av att jag i unga år flyttade från södra lappland till norra uppland.Vad hände,,jo jag kallades Lappjävel,,så för mig gällde det att snabbt som fan lära mig att tala som mina" kamrater".Nu som vuxen önskar jag att jag skulle ha förmågan att tala min ursprungliga dialekt,,som hos någon kallas Bondska,,,,,,,Men när jag återvänder till min födelse trakt så kommer små fragment tillbaka,,,Tack o lov,,,Så PC Jersild,,du gör dig bäst,när du är tyst,,,
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar