torsdag 4 november 2010

Vad blev det för Mat.

Jo det blev en fylld Fläskfilé,med en grönsallad.. Jättegott. Jag skar 10 cm bitar av filén,skar sen opp den på längden så det blev 4 st ca 10x15 cm skivor,Saltade och pepprade även lite viltkrydda strödde jag på. Därefter lade jag 2 st rökta tunna carréskivor,(smörgåsmat)och en rejäl bit grönmögelost. Rullade ihop till en rulle som höll ihop med tandpetare.Brynte dom i stekpannan,flyttade över till en eldfast form,tillsammans med en klyftad gul lök,och stekskyn.In i ugnen 175 grader ca 45 min,,öste ett par gånger.Jädrar vad det smakade bra..


Inga kommentarer: