Invigningsfyrverkerier var fejk
Arrangörerna av den superspektakulära OS-invigningen ville inte lämna något åt slumpen. Därför var delar av de fyrverkerier som visades för tv-tittarna datoranimerade.
Tjugoåtta gigantiska, rödlysande fotsteg vandrade över natthimlen från Himmelska fridens torg till fågelbostadion i det kanske mest imponerade fyrverkeriet under OS-invigningen.
Skådespelet filmades från helikopter, trodde miljoner tevetittare världen över. Men i själva verket såg de datoranimationer, avslöjade tidningen Beijing Times i helgen.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar