måndag 11 augusti 2008

Söndag / Flotte på Ångermanälven

Tog en liten sväng till Åsele,för att hälsa på Kusin Karin,,tog en fika,och blev bjudna på en liten tur på älven,,mysigt att i sakta mak med flotten glida fram på vattnet.

Skepparen Bernt-Olov sitter avslappnad  och sköter rodret.

Ångermanälven är mäktig där den sakta flyter fram i Åsele.

Detta är monumentet över svunna tiders flottning på älven,,Timmer-Bröten,,

Här glider vi sakta in till bryggan efter en rogivande tur,,Tack för turen.

Inga kommentarer: