tisdag 23 september 2008

Kom i gång med Laptop och trådlöst nätverk

Pratade med sonen i går om hur jag ska gå till väga,för att använda den bärbara i hela huset,,,Lätt som en plätt ungefär så tolkade jag sonen.

Jag plockade fram alla papper i morse och hade väl funderingar på att klara av installationen på egen hand,,,läste och läste,,,men eftersom man inte är något datainstallationsteknisk ljushuvud så väntade jag ,,ty sonen hade lovat att ringa upp på sin lunch rast.

Så jag hade förberett mig prylarna låg uppradade,kablar,CD-rom,

När han ringde  så sa jag ska jag sätta in CD i datorn,(det stod så i manualen),nä sa han det är för fegisar,,(som jag),,,Hur som helst med vägledning av honom gick det bra,,faktiskt lätt som en plätt....

Men det bästa av allt den här dagen var nog ändå att jag for upp till min mor (gammelfarmor)och hon fick se en hel hoper bilder på sina barn barns barn.

Hon tyckte nog att det var lite egendomligt att man bara stoppar in en liten plastbit (minneskort) i en platt liten låda med en bildruta (Laptop),,och sen kan man se en hel hoper med bilder..Föresten det kanske inte är så konstigt att tycka så när man är 88 år

Inga kommentarer: