onsdag 31 mars 2010

Hebbe,har lyckats igen.


Hebbes Grekiska Kassler med ostsås.


Ingredienser


4 st Kasslerskivor 1 1/2 cm tjocka,skär en ficka mitt i ,,blir som en börs.

Feta ost ca 75 gr smulas och blandas med hackade soltorkade tomater.

Fyll fickorna i kasslern med ost /tomat röran,,lägg kasslerpuckarna i en smord form.Var sparsam med saltet,därefter strö över lite grovmalen svartpeppar.

I påse Blå band ostsås,följ anv på förp.Blanda i 2 dl grädde.Slå ost/grädd såsen över kassler puckarna.

Sätt in i 200 gradig ugn i ca 30-35 min


Servera med kokt potatis eller Ris samt grönsallad.

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Oj, så gott! Det där ska testas vid tillfälle...men nu är det mycket annat på gång...Bloggträff denna helgen! Ska bli jättekul! Kramiz

Fenixmonas sa...

Nu får du skriva lite här också Hebbe så jag har något nytt att kommetera på...Kramiz

Gilla sa...

Jisses så gott det ser ut!

Tack för välkomstönskningen. Jag håller på att göra ett så kallar Resealbum på Resguiden, men det är inte klart ännu. När de är det kommer jag att lämna adressen dit på min sida.

Jag har aldrig hunnit med att sjunga schlagers, så namnet kände jag inte igen, men sen när du skrev lite av texten kom jag ju ihåg.

Gilla sa...

Det var ju rena familjefesten för hela Sverige, som vi tittade på. Jag förstår att ni hade det jättetrevligt på er träff.

Kram/Gilla

Mia64 sa...

Detta ser väldigt gott ut, måste testas.Ha en bra kväll :)

Anonym sa...

Kors har du också flyttat?! Lycka tillmed den härbloggen. Snart är välMetrobloggen nerlagd! Ha det gott!

Margit sa...

Vilken kock du är Hebbe!!!
OCH så trevligt du lägger upp det på tallriken, med de härliga grönsakena!! Det ser SÅP GOTT UT!!
Nu går jag till frysen och plockar fram Kassler som hag har där...TACK FÖR TIPSET!!
Så när jag skall tillaga så ska jag titta in på din bild igen..och läsa receptet...
Kramen !!!

Daniel sa...

Måste testa!

Ser sååå gött ut!!!

Anonym sa...

Nix Musiken var med i en mycket känd film med en (tysk skådespelare)

Ledtråd i en av filmerna kallades han för (ocho) LER !!

Nu när du har fått så fin blogg så får du lägga till lite lull lull också. Här har du Lite att titta på gapskrattar !!!! Kategorier i högerkanten.

http://www.widgetbox.com/galleryhome/

Daniel sa...

Nami såå gött, bjuder du?

sladdertackan sa...

Du verkar vara en riktig "matpappa" :)

Michelin sa...

Blev hungrig av att se den här underbara maträtten..
Hamnade här av en slump och passar på att önska en trivsam 2:a advent.
// Michelin //

sladdertackan sa...

Ser gott ut! Mutter ... steg på vågen i morse, mina långbyxor är för små och så frestas du med mat!

Stattinskan sa...

Ojojoj, här serveras middag - jag som inte hunnit med frukosten än ;-)