måndag 27 juli 2009

Kaffe,,vet ej varför men jag tänker på Stattinskan

Det finns en småtokig bloggare nere i Malmö,"norrländska" att hon är som hon är ,beror kanske på för mycket intag av Zoega kaffe.Titta in och lämna ett avtryck så blir hon nog glad.

Här kommer en liten historia..Det var ett möte mellan dom stora kaffeföretagen,Gevalia,Löfbergs Lila,Zoega och Classic,efter mötes så gick en försäljare från vart och ett av företagen tillsammans för att snacka lite,dom gick till en liten Pub..Zoega gubben beställde in en kopp Zoega kaffe,med orden att det är nog Sveriges godaste kaffe.Han från Löfbergs beställde in en kopp Löfbergs,med orden,ja du Zoega men nog är väl vårt kaffe godare än ert,om vi ser till hur stora vi är på marknaden..Mannen från Classic sa,en kopp Classickaffe tack,jag strider inte om vem som är störst eller minst,jag vet att vårt kaffe är absolut av toppkvalitet.Gevaliamannen vände sig till servitören och sa,jag tar en Coca Cola.Dom tre männen gapade stort och sa i kör,Va ska du inte beställa Gevaliakaffe ????.Nä sa han eftersom ingen av er beställde in ett gott kaffe så gör inte jag det heller. 

Inga kommentarer: