måndag 26 juli 2010

Norrland-V-29

Tiden uppe i stugan rusade,återvändardagen gav en del information som gagnar min släktforskning,,plånboken fick ett tillskott på 1500:- genom en lotterivinst...
Jag hade även tid med olika naturupplevelse,så som detta att få möta dessa små varelser..Det verkar bli ett gott år för skogsfåglarna,jag såg många kullar av både Orre och Tjäder,,denna Tjäderhona var inte så förtjust över att jag kom och störde.

När hon fått bort sina ungar från vägen gick hon med högburet huvud in i snåret och gav mig "Arga Ögat"

Tornfalken ryttlade över åkern,säkert något ätbart har han i blickfånget.
Även (tror jag det var) Lappugglan tyckte jag var en stygg en,,,,,flög fort till tallen och vände mig ryggen.
Även Tjäderhönan ville ha koll på vad jag gjorde..flög upp i björken för att få en bättre överblick,,,,,,,,,,,,,,,,,.

Inga kommentarer: