måndag 26 januari 2009

Åkte en sväng till Vreta i går morse

I går på morgonen så hade vi ett jädrans slaskväder,hade väl ca 5 cm blötsnö på garageplattan som jag skottade undan,vad händer då tro!!Kunde ge mig f-n på att ploghelvetet skulle komma och trycka in all jävla snö från gatan in till mig,ilsket tog jag bara bort plogvallen.Kände att nu behöver farfar lite ljus i tillvaron,satte sig i bilen och styrde mot Uppsala-Vreta och barn barnen.

Väglaget var uselt,men det blir väl bättre när jag kommer ut på motorvägen!!!Pyttsan,bättre,snarare tvärt om,nu var 4 hjuls driften bra.

Inte kände man sig som bilförare,snarare som styrman på en liten Göta kanal båt,,

Och som om inte vädret var nog,så kom en och annan dåre svischande förbi,,,,Men så låg det några bilar i diket bredvid vägen oxå

Inga kommentarer: