fredag 30 januari 2009

Höjdar mat i repris med annan råvara,Kassler!

Hejsan Bloggisar nu har jag testat med Kassler som råvara i stället för Fläskfilé,det blev f-n i mig lika gott,tänk bara på att,ta bort saltet,kasslern är bra som den är(tycker jag)

Här kommer ett höjdarrecept på Kassler (Tycker jag, ja)

Ingredienser. för 4 pers.

600 gr Kassler

3 st Bananer

2 1/2 dl Matlagningsgrädde

2 tsk Curry

2 tsk Saft av Lime eller Citron

2 1/2 dl Riven Ost

1 dl Finhackad Vårlök

 Peppar

Skär kasslern i 1 cm tjocka skivor.Peppra efter behov .Lägg sedan kasslern i en smord ugnsfast form.

Dela bananerna på längden,sen på mitten,och lägg bananerna på kasslern.

Blanda ihop grädden,curryn och limesaften,slå den över kasslern i formen.

Strö därefter på den rivna osten.

In i ugnen som skall vara på 225 grader i ca 25-30 minuter,slå över vårlöken när 5 min återstår av tiden.

Ris passar utmärkt att servera till och rätten blir inte sämre av ett glas gott rödvin,,SMAKLIG MÅLTID

Inga kommentarer: