tisdag 27 januari 2009

En Jädrans Dum Affär

Som alla känner till så är det bra att ha lite koll på hur många kilon våra stackars fötter ska bära,mina fötter dom bär på en hel del må jag säga.Vårt hushåll är utrustat med en ganska gammal badrumsvåg,en sån med en visare som pekar på hur mycket man väger.

Den har ju funkat genom alla år och ständigt pekat på 100 +

Alltså ett antal kilo för mycket,,ganska många föresten,,,

Och nu må ni tro,nu får Farfar en kanon idé,fan vi lever ju i en digital tidsålder,ska fan ha en sån gammal skruttvåg,,så han går och köper en sån modern fin digital,elektrisk våg där siffrorna bara poppar upp i en liten ruta.

Väl hemma så packar jag upp den nya vågen,den blänker så fint glasskivan riktigt gnistrar.

Med ett leende kliver jag upp på den nya vågen,först nollställde jag den,så som det stod i papperen,efter en liten stund så kom det fram siffror i rutan.

Men helvete vilka siffror,,fan 100 + + måste vara nåt fel på vågsatan,kollade på den gamla igen,100 + precis som vanligt.Hämtade en påse med 5 kg potatis,ställde den på vågfan,va visade den?jo 5 kg.

Så goa vänner köp inte en ny våg,dom nya kilona är tyngre än dom gamla,det är lika illa som att låta kläder hänga länge i garderoben,då krymper dom.


Inga kommentarer: