tisdag 24 juni 2008

Kväll nu, o Gubben är trött.

Nu ska jag försöka summera ihop dagen

Vaknade en kvart före väckarklockan 05:30 koka kaffe,läsa morgontidningen och därefter serva hustrun,,värktabletter,kaffe på sängen och tidningen.

Kroka på släpkärran på bilen,sen mot Uppsala,framme vid Bauhaus runt 09:00 sonhustrun möter upp,in i butiken hyr en marlvibrator,lastar och kör mot Vreta.Framme vid huset så ser man att där hade jobbats bra med undelaget till stenplattorna.Det var klart för markvibratorn,,bara att tuta o köra.

Sonens svärfar var en riktig hejare,,Markplanerare och Barnpassare på samma gång.

Därefter uppkom ett litet problem,när vi skulle väga av ytan,normalt så använder man järn rör,,hade vi inga,in till stan för att skaffa dom,,hittade inga,tillbaka till Vreta,med tanken att,nu tar vi ner gardinstängerna (det var ju metallrör)

Tillbaka vid huset kom jag i prat med en kille som jobbade på JM byggherren för området,han i sin tur pratade med en polare,han sa citat: "va fan har man köpt ett hus för dyra pengar,ska man väl för fan få låna våra grejer,,det tog inte många minuter förrän,järn och dragskiva bars fram till huset.Många tack riktas till dessa killar och

Här är vi igång med avvägning av ytan som ska stenläggas,och för att vara gjort av amatörer (för mig allra första gången) så såg det tametusan bra ut

På väg ner så stannade jag till vid trafikplatsen Tierp,såg att nu är rastplatsen iordningställd,,toaletterna är nog flyttade från Tallskogens rastplats vid gamla E4.

Nu konstaterar jag bara att min kropp kräver allt mindre arbete,för att bli löddrig. Nu är det bara gonatt som fattas.

.

Inga kommentarer: