söndag 22 juni 2008

När det blåser,ska man vara tyst

Det var en dag för några år sen,,det var ett oherrans blåsväder,jag var lite orolig att några stora resliga granar intill stugan skulle gå omkull.

Hustrun var mest rädd för att flaggstången skulle blåsa omkull,,jag sa att nej då den är ett så litet vindfång så det är ingen risk.

Snacka om att bli paff,bara en liten stund senare hörde jag ett konstigt knak,när jag tittade upp ser jag flaggstången ligga som ett  Z  i luften,,Helvetet var loss.

Hustrun kom,snabbt som bara den med,va va det jag sa,,,

Hittade en stång på Blocket som skulle passa bra,,köpte den,hämtade den i Långsele,nån mil från Solefteå.

Surrade fast den på biltaket,och körde dom 20 mil som var kvar upp till stugan

Resan med stången pekandes i färdriktningen gick bra,det var bara att montera upp den i det gamla stångfästet.

Nu står den där,rak o fin,eftersom det är en plaststång så tål den nog en hel del.

Men nog är gubben lite mindre tvärsäker efter den episoden

Inga kommentarer: