torsdag 26 juni 2008

Tänker på Cypern

Tänker på den gång jag stod i en liten butik nere på Cypern, närmare bestämt Ayia Napa.Jag stod framför hyllan med hur många olika sorters Ouzo som helst.

Som jag står där så kommer fram en äldre man,o frågar om jag tycker om Ouzo,ja svarade jag.Har du provat Ouzo med apelsinjuice sa han,jag svarade nej det går inte att blanda så.Jovisst sa han det går alldeles utmärktm man kan inte bara dricka sprit,man måste ha lite vitaminer oxå,svarade han.

Okay jag köpte en flaska och en tetra apelsinjuice,,när jag lämnade butiken sa han ,tycker du inte om det, prova med Coca Cola,,då smakar det som The King Of Denmark

Men Ouzo och apelsinjuice det tyckte jag blev riktigt gott,Kungen av Danmark,,nja så där,,,,

Hur som helst jag döpte drinken till Ouzo Vitamina,,och nu efter många resor tillbaka till Ayia Napa,så duger det att jag på många barer beställer en Ouzo Vitamina

Och vill man sen piffa till drinken lite extra så ta några droppar Grenadine.

Inga kommentarer: